Årsmöte – lyssna på Karin Nygårds och Johan Frej

april 21, 2017

Karin Nygårds och Johan Frej talar på vårt årsmöte 27 april! Du är varmt välkommen! Kom ihåg att anmäla dig (nedan) senast 25 april. Skicka gärna vidare denna inbjudan till en kollega eller vän. Alla är välkomna!

karin-nygards_420

Karin Nygårds

Karin Nygårds är i grunden låg-och mellanstadielärare i svenska. Hon har jobbat de senaste fyra åren för att driva frågan om programmering som centralt innehåll i läroplanen och brinner för att få alla samhällsmedborgare till trygga deltagare i det digitala samhället.

Sedan två år jobbar hon heltid som sakkunnig inom programmering och digitialiseringsfrågor som rör unga. Hon sitter med i Stockholms stads Programmeringskommission, är expertrådgivare till Prinsparets stiftelse mot näthat och driver ideella projektet Geek Girl Mini, för att öka andelen unga tjejer som intresserar sig för en karriär inom IT.

Karin har skrivit Koden till digital kompetens, som riktar sig till lärare och Så funkar internet, som är en faktabok för barn (men som passar vuxna i allra högsta grad). Hon har även varit redaktör för antologin Navigera i den digitala samtiden.  Just nu jobbar hon för fullt med säsong 2 av barnprogrammet Programmera mera, ett barnprogram som produceras av UR.

Johan Frej

Johan Frej är chef för Lin Labs – Lins inhousebyrå med eget film-, event- och marknadsteam. Han kommer att tala om Lin Education och hur företaget gör skillnad för svensk skola.

Årsmötesfakta

När: 27 april kl. 9.
Var: Hos Lin Education, Rökerigatan 20, ingång mot Charkmästargatan 5, på Slakthusområdet vid Globen.

Ditt namn (obligatoriskt)

Din organisation (obligatoriskt)

Din titel (obligatoriskt)

Din epost (obligatoriskt)